ال کلاسیکو
»» تبلیغات
»» آرشیو ماهیانه
»» پیوند ها
  • جهان فوتبال
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بارسلونا و آدرس catalan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبلیغات
»» ال کلاسیکو
دسته: history El_clasico

 

مقدمه

 

ال كلاسيكو لغتى است كه هيجان، حساسيت و اضطراب را با خود به ارمغان مى آورد. بدون شك دربى ال كلاسيكو طى سال هاى اخير، حساس ترين و مهيج ترين رقابت در دنياى توپ گرد بوده است. با شروع رقابت هاى باشگاهى در قاره سبز، بسيارى از فوتبالدوستان براى سوت آغاز ال كلاسيكو لحظه شمارى مى كنند. 

حالا شمارش معكوس براى پرواز ال كلاسيكوى شماره 163 آغاز شده است. تمامى فوتبالدوستان در سراسر جهان تنها چند روز ديگر به تماشاى اين بازى جذاب و منحصر به فرد خواهند نشست. ال كلاسيكو هميشه جذاب بوده اما با توجه به شرايط 2 تيم در جدول اين بازى بزرگ جذاب تر از هميشه خواهد بود. رئال مادريد و بارسلونا در حالى مقابل يكديگر قرار مى گيرند كه آمادگى بالاى بازيكنان 2 تيم به خصوص مسى و كريس رونالدو نيز مى تواند به جذاب تر شدن اين بازى حساس كمك كند.

 

نگاهى به تاريخچه 

ال كلاسيكو فقط يك مسابقه فوتبال نيست و همين مسأله اين بازى بزرگ را از ديگر دربى هاى دنياى توپ گرد متمايز كرده است. جنگ منطقه مذهبى كاتالان و پايتخت نشينان مادريد همواره در كشور اسپانيا ادامه داشته است و حالا اين جنگ با نام ال كلاسيكو به مستطيل سبز كشيده شده است. ال كلاسيكو نبرد 2 فرهنگ كاملاً مخالف در مستطيل سبز است. اين رقابت منحصر به فرد در دنياى فوتبال براى اولين بار در سال 1929 با نام ال كلاسيكو برگزار شد. البته قبل از آن هم 2 تيم رئال مادريد و بارسلونا بازى هايى را مقابل يكديگر انجام داده بودند اما كارشناسان فوتبال آغاز ال كلاسيكو را سال 1929 ميلادى مى دانند. دقيقاً به همين خاطر است كه درباره تعداد ال كلاسيكو هاى برگزار شده اختلاف نظر وجود دارد. اگر تمام بازى هاى 2 تيم در چهار چوب رقابت هاى ليگ اسپانيا را در نظر بگيريم، به عدد 162 مى رسيم. رئال مادريد و بارسلونا تا كنون در چهار چوب ليگ اسپانيا 162 بار مقابل يكديگر صف آرايى كرده اند كه از اين ميان 68 برد سهم رئالى ها و 63 برد سهم آبى و انارى هاى بارسلونا بوده است. 30 بار نيز اين 2 تيم مقابل يكديگر به نتيجه تساوى دست يافته اند. بايد ببينيم اين بار اين اعداد و ارقام به چه ترتيب تغيير خواهد كرد.

ترازنامه: 241 بازی، 89 پیروزی برای رئال مادرید، 52 تساوی، 100 پیروزی برای بارسلونا، 396: 418 گل ( فقط در لیگ، رئال با 68 پیروزی در مقابل 63 شکست و 30 تساوی از بارسا پیش است)

برترين گلزنان ال كلاسيكو

رائول با 11 گل در صدر جدول گلزنان ال كلاسيكو قرار گرفته است.

8 گل: لیونل مسی

8 گل: لازكانو

6 گل: رگوئيرو ، لوئيز انريكه

5 گل: اسكولا ، ريوالدو ، رونالدينيو

4 گل: روبيو ، سانودو ، ونتولرا ، لكوئه ، ماس، آربيزا، لينه كر ،اتوئو ، ون نيستلروى

3 گل: رامون، ساميتير ، مارتين ، اواريستو ، روماريو ، زامورانو ، رونالدو ، آنرى




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده توسط امیرمحمد در تاریخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:,

»» تبلیغات
»» موضوعات وبلاگ
»» نویسندگان
»» دیگر امکانات
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1